Published
2015-05-12
Abstract
El mes de maig de 1999, després de nou mesos de restauració es van presentar a Calatayud (Zaragoza) de manera oficial les portes que tanquen el Tresor de la Sala Capitular en l’església de San Juan El Real. La importància de la intervenció es deu a les pintures que apareixen a les portes, olis sobre fusta, amb les representacions de l’Ascenció de la Verge i de San Íñigo Abad, patró de la ciutat. Les obres de restauració, les quals es van portar a terme desconeixent la seva autoria, van reafermar la hipòtesi de la seva realització per Francisco de Goya y Lucientes. Al llarg del procés es van obtenir detalls que van afavorir l’estudi paral·lel sobre el seu orígen. Conclosa la restauració, es va determinar amb total seguretat que els trets, tonalitats i factura de l’obra pertanyia a Goya encara jove, realitzada durant l’època que treballava en el taller del seu mestre José Luzán. Tot i això, els estudiosos reserven una petita parcel·la al resultat dels examens científics de pigments, tècniques amb infrarroig i raigs X.